Zeer belangrijk!

De koper is verplicht de inhoud en staat van de zending te controleren. Als er schade aan de zending wordt geconstateerd, moet er een rapport worden opgemaakt. Het niet naleven van dit punt zal leiden tot verlies van claims.

De spiegels zijn voorzien van garantiezegels op de hangers. Controleer de spiegel zorgvuldig voordat u deze ophangt.

Wij informeren u vriendelijk dat het verbreken van de garantiezegel op onze producten de garantie/klacht voor mechanische schade ongeldig maakt.

Teruggave van goederen

Indien het bestelde product niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u het binnen 14 dagen vanaf de leverdatum retourneren. Een product dat op individuele bestelling van een klant is gemaakt, kan niet worden geretourneerd. De geretourneerde goederen moeten in ongewijzigde staat zijn, d.w.z. voorzien zijn van de originele labels en mogen geen gebruikssporen vertonen. Om de overeenkomst te herroepen en het bij ons gekochte product te retourneren, vult u de volgende verklaring in en stuurt u deze samen met het/de geretourneerde product(en) naar ons adres:

De kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de Koper.

Ons bedrijf geeft er de voorkeur aan om de geretourneerde goederen op te halen met eigen transport (vanwege de specificiteit van het product, namelijk een spiegel).

Als u de goederen met ons transport wilt retourneren, kunt u ons dit per e-mail laten weten winkel@alfaram.nl en wij zullen alle benodigde informatie verstrekken.

Voor ophalen met ons transport wordt een transporttoeslag van 50EUR / 1 stuk spiegel in rekening gebracht. 

Ophalen via ons transport garandeert 100% zekerheid van het geretourneerde product.

Als u ervoor kiest om de goederen via een geselecteerde vervoerder te retourneren, lees dan de vereisten voor het retourneren van spiegels door een bepaalde vervoerder. 

Retouradres:

Alfaram sp. z o.o.
ul. Prosta 14
38-200 Jasło
Polen

Nadat het product bij ons bedrijf is aangekomen, inspecteert en controleert de vertegenwoordiger het product om te beoordelen of het beschadigd is of geen tekenen van duidelijk gebruik vertoont. Houd er rekening mee dat elke waardevermindering van het geretourneerde product, d.w.z. schade, krassen en zichtbare gebruikssporen, de verantwoordelijkheid is van de consument die het product retourneert. De waarde van het product kan dus worden verminderd door productdefecten die zijn ontdekt door de vertegenwoordiger van het bedrijf.

Als u zich terugtrekt uit deze overeenkomst, zullen wij alle van u ontvangen betalingen onmiddellijk terugbetalen, en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de datum waarop wij het geretourneerde product van u hebben ontvangen. Wij storten uw betaling terug via overschrijving op uw bankrekening.

Uitsluiting van het recht om de overeenkomst te herroepen

Het recht van de consument om de overeenkomst te herroepen is uitgesloten in geval van:

  • een overeenkomst waarbij het voorwerp van de dienst een niet-geprefabriceerd artikel is, vervaardigd volgens de specificaties van de consument of dat dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen. Als gevolg hiervan: een product dat op individuele bestelling van de Klant is gemaakt, kan niet worden geretourneerd.

Klachten

Klachten worden behandeld door de Klachtenafdeling van ALFARAM. Wij aanvaarden klachten uitsluitend schriftelijk, op het volgende e-mailadres: winkel@alfaram.nl

  1. Nadat u het pakket heeft ontvangen, pakt u het uit in het bijzijn van de koerier en, als er tijdens het transport mechanische schade aan het product is opgetreden, maakt u een schaderapport op, ondertekend door u en de koerier. Alleen in dit geval accepteren wij klachten voor defecten die tijdens het transport zijn ontstaan.
  2. De Verkoper is jegens de Klant die een consument is aansprakelijk voor het niet naleven van de Verkoopovereenkomst van de door de Klant gekochte Goederen (door reparatie of vervanging) of voor de terugbetaling van het geheel of een deel van het betaalde geld (door de prijs te verlagen of door het contract op te zeggen).
  3. Om een ​​klacht in te dienen dient u: Vul het retour-/klachtenformulier in (BESCHIKBAAR OP DE WINKELWEBSITE https://alfaram.nl) en bevestig deze aan de zending. Het document dient de volgende gegevens te bevatten: naam en achternaam van de besteller.
  4. De geclaimde goederen moeten vergezeld zijn van een aankoopdocument. De klacht moet een gedetailleerde beschrijving van het gebrek aan de goederen en de datum waarop het zich heeft voorgedaan, bevatten. Bij klachten die op afstand worden afgehandeld, is het noodzakelijk om foto’s te maken en bij te voegen waarop de schade te zien is.
  5. In geval van een terechte klacht zullen de goederen worden gerepareerd of vervangen door een ander exemplaar, en als dit niet langer mogelijk is, zal de verkoper de koper het equivalent van de productprijs terugbetalen of hem een ​​andere beschikbare oplossing aanbieden.
  6. Wij accepteren geen zendingen die onder rembours of op kosten van de ontvanger worden verzonden, de verzendkosten zijn voor rekening van de koper. 
  7. Het geretourneerde product moet worden verzonden naar het volgende adres: Alfaram sp. z o.o., ul. Prosta 14, 38-200 Jasło, Polen – MET DE VERMELDING: "BIURO"
  8. De winkeluitbater verbindt zich ertoe de klacht binnen 14 dagen (veertien) vanaf de datum van ontvangst van de klacht in behandeling te nemen, en indien dit niet mogelijk is, de Klant binnen deze termijn te informeren wanneer de klacht in behandeling zal worden genomen.
  9. Het niet in behandeling nemen van de klacht van de Klant binnen de in paragraaf genoemde termijnen 3 hierboven houdt geen aanvaarding van de klacht door de Winkel in.
  10. Klachten worden uitsluitend schriftelijk aanvaard, per gewone post of per e-mail naar het volgende adres: winkel@alfaram.nl.
  11. Mogelijkheid om buitengerechtelijke methoden te gebruiken voor het behandelen van klachten en het instellen van claims en toegang tot deze procedures:
    • De ondernemer verklaart dat hij door het aanvaarden van de inkoopvoorwaarden afstand doet van het recht op garantie voor aankopen in het kader van zijn bedrijfsactiviteit.

De koper die als consument handelt, heeft het recht om gebruik te maken van een buitengerechtelijke geschillenregeling overeenkomstig Artikel 18 van het Wetboek van Economisch Recht (Wet Consumentenbescherming).

In geval van een geschil kan de consument een beroep doen op een erkende geschillencommissie of gebruikmaken van het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie (ODR), toegankelijk via: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Als de klacht wordt aanvaard, worden de beschadigde goederen gerepareerd of vervangen door nieuwe exemplaren met de volledige waarde. Als dit niet langer mogelijk is (bijvoorbeeld omdat de voorraad niet op voorraad is), zal ALFARAM de koper het equivalent van de prijs van de goederen terugbetalen of hem de keuze bieden uit andere goederen die beschikbaar zijn in de winkel.

* Vermijd producten die azijn, ammoniak, citroenzuur of andere chemisch agressieve, sterk zure of sterk alkalische stoffen bevatten. Je kunt de spiegel het beste wassen met warm water en een zachte, schone microvezeldoek. Spiegels reinigen met een zachte, schone doek, eventueel met papier en water of een klassieke glasreiniger met een neutrale reactie (pH ca. 7).