§ 1. Algemene bepalingen

  1. De online shop Alfaram.nl is eigendom van Alfaram sp. z.o.o, ul. Prosta 14, 38-200 Jasło, Polen, NIP: PL6852352767, KRS 0001065703, REGON 526778330, bankrekening nr: 51 1240 2340 1978 0011 3178 8902.
  2. Koper in de online winkel Alfaram.nl aanvaardt de volgende voorwaarden.
  3. De uiteindelijke prijs wordt gegeven in EUR en is inclusief BTW.
  4. Het plaatsen van bestellingen gebeurt via de online shop Alfaram.nl of per e-mail: winkel@alfaram.nl.
    Wij accepteren geen telefonische bestellingen.
  5. Zodra een bestelling is ontvangen, ontvangt de klant een bevestiging per e-mail naar het eerder opgegeven e-mailadres.
  6. De overeenkomst komt tot stand nadat de bestelling door de koper is geplaatst en door de verkoper is geaccepteerd. De uitvoering van de bestelling staat gelijk aan de aanvaarding ervan. De minimale duur van de verplichtingen van de koper duurt tot de verkoper de bestelling aanvaardt.
  7. De Verkoper behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren of te annuleren als:
    • het niet mogelijk is om contact op te nemen met de Koper,
    • de gegevens in de bestelling onjuist zijn.
  8. Als er materiële tekorten zijn die vertragingen veroorzaken in de uitvoering van de bestelling, wordt de Koper onmiddellijk op de hoogte gebracht.
  9. De Verkoper verstrekt verkoopdocumenten - bewijs van aankoop: een btw-factuur of een kwitantie.
  10. Wij willen u erop wijzen dat het aankoopdocument wordt afgegeven wanneer het productieproces is voltooid.

§ 2. Vormen van betaling

  1. De betalingsvorm is vooruitbetaling van het bedrag voor het gekochte product of betaling onder rembours.
  2. Als vooruitbetaling is geselecteerd - worden de goederen pas verzonden als de betaling is bijgeschreven.

§ 3. Tijd van uitvoering

  1. De standaard levertijd is ongeveer 15 werkdagen, maar voor sommige producten, zoals 48H spiegels, spiegelmeubelen en accessoires, spiegels met gezandstraalde LED-verlichting, afgeschuinde spiegels en in het geval van de selectie van Silver en Vintage verouderde panelen, wordt de levertijd in elke veiling afzonderlijk gespecificeerd.
    Extra tijd voor productlevering van 2-5 werkdagen moet worden meegerekend in de levertijd.
    De langst mogelijke levertijd, gerekend in werkdagen vanaf ontvangst van betaling tot verzending, is 30 dagen.
  2. In het geval van een langdurig gebrek aan goederen - zal de klant geïnformeerd worden over de mogelijkheid om de goederen te annuleren.
  3. De koper wordt per e-mail of telefoon op de hoogte gesteld van de verwachte leverdatum.

§ 4. Levering van goederen

  1. Leveringen worden gedaan door Alfaram, met eigen transport.
  2. De koper heeft het recht om de ontvangen zending te inspecteren in aanwezigheid van een medewerker van Alfaram.
  3. De verkoper is verplicht om goederen zonder gebreken te leveren.
  4. Levering van goederen is gratis. Producten die door een externe transporteur worden verzonden, vormen hierop een uitzondering. Informatie over de kosten van een dergelijke levering vindt u bij het afronden van de aankoop. 3 Wijze van levering.
  5. Als de klant niet in staat is om de bestelling af te halen, worden er twee pogingen gedaan om de bestelling gratis te leveren. Voor elke volgende afleverpoging wordt een bedrag van EUR 50 bruto in rekening gebracht.

§ 5. Voorwaarden voor het retourneren van goederen

  1. In overeenstemming met de toepasselijke wetgeving heeft de koper het recht om dit contract binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden te herroepen.
  2. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u de goederen in bezit heeft genomen.
  3. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, vult u het herroepingsformulier in en stuurt u het naar het e-mailadres winkel@alfaram.nl.
  4. Goederen die moeten worden geretourneerd, moeten uiterlijk 14 dagen na de dag waarop de verkoper informatie over de herroeping van het contract heeft ontvangen, naar het onderstaande adres worden gezonden:

    Alfaram sp. z.o.o
    ul. Prosta 14
    38-200 Jasło
    Polen

  5. In het geval van herroeping van het contract, zullen we de goederen terugbetalen binnen 14 dagen vanaf de datum van herroeping. De verkoper kan de terugbetaling van de van de Consument ontvangen betaling inhouden totdat hij het geretourneerde artikel heeft terugontvangen.
  6. De betaling wordt terugbetaald via dezelfde betaalmethode als voor de aankoop van de goederen.
  7. Het product moet goed worden verpakt en teruggestuurd naar het opgegeven retouradres. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om het product goed te verpakken. Wij zijn niet verantwoordelijk voor transportschade. We accepteren geen pakketten onder rembours. Een kopie van het aankoopbewijs moet ook in het pakket zitten.
  8. De kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de koper. In het geval van retourzending met ons transport wordt een transportkost in rekening gebracht van minimaal 50 EUR bruto per stuk spiegel. De kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor rekening van de koper.
  9. Het herroepingsrecht is niet van toepassing wanneer een product wordt gekocht volgens een specificatie van de klant. Bijgevolg: een product dat is gemaakt volgens de individuele specificaties van de klant kan niet worden geretourneerd.

§ 6. Voorwaarden voor klachten

  1. De koper heeft het recht om een claim in te dienen voor beschadigde of defecte goederen.
  2. De voorwaarde voor het in behandeling nemen van een klacht is het invullen van een klachtenformulier. Een dergelijk document moet de volgende gegevens bevatten: uw naam, e-mail- of correspondentieadres, telefoonnummer, vermelding van het productnummer en de reden van de klacht, de aankoopdatum en het optreden van het defect.
  3. Het klachtenformulier moet worden gestuurd naar het e-mailadres winkel@alfaram.nl.
  4. De klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst van het formulier behandeld.
  5. Als de klacht succesvol is, zullen de goederen persoonlijk door Alfaram worden opgehaald, gerepareerd of vervangen.
  6. De verkoper is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuist gebruik van de bestelde artikelen.
  7. Voor kopers die als consument handelen, zijn de bepalingen van Artikel 7:17 tot en met 7:28 van het Burgerlijk Wetboek (BW) van toepassing. Voor kopers die geen consument zijn, worden deze bepalingen uitgesloten.
  8. De ondernemer verklaart dat hij door het accepteren van de inkoopvoorwaarden afstand doet van zijn recht op garantie voor aankopen in het kader van zijn bedrijfsactiviteiten.

§ 7. Garantie

Alfaram, als fabrikant gevestigd in Jaslo, garandeert de kwaliteit van de producten waarvoor deze garantie wordt afgegeven.

  1. De garantie gaat in op de dag dat de goederen aan de koper worden overhandigd. De garantie mag niet langer zijn dan 1 jaar voor bedrijven en 2 jaar voor particulieren.
  2. De garantie is niet van toepassing in geval van schade: mechanisch, als gevolg van onjuist onderhoud, gebruik of installatie, en kleurveranderingen van de LED modules gerelateerd aan normaal gebruik.
  3. Het product moet vóór installatie worden gecontroleerd op volledigheid en zichtbare defecten of beschadigingen. Bovenvermelde bezwaren moeten worden gemeld voordat het product wordt gemonteerd. Anders is de garantiegever niet aansprakelijk voor het product.
  4. De garantiegever draagt geen extra kosten voor montage en demontage van de producten en is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door een product waarbij tijdens het gebruik een defect wordt ontdekt.
  5. De Garant verbindt zich ertoe de klacht te behandelen binnen de 14 dagen vanaf het moment dat de Koper het geclaimde product ter beschikking stelt van de Garant (in de lokalen van de Garant) of de nodige documenten bezorgt op basis waarvan de Garant het gebrek aan het product kan bevestigen. Indien de klacht als gegrond wordt beschouwd, verbindt de Garant zich ertoe het product of het gebrekkige onderdeel ervan te herstellen of te vervangen. De herstelling van het product vindt plaats in de lokalen van de Garant, de transportkosten van het product in geval van een gegronde klacht zijn ten laste van de Garant.
  6. Een defect kan worden gemeld in de volgende vorm: winkel@alfaram.nl.
  7. De garantie sluit de rechten van de koper onder de garantiebepalingen voor gebreken aan de verkochte goederen niet uit, beperkt deze niet en schort deze niet op.

Onderhoudsregels voor spiegels

  1. Vermijd producten die azijn, ammoniak, citroenzuur of andere chemisch agressieve, sterk zure of sterk alkalische stoffen bevatten. Was de spiegel bij voorkeur met warm water en een zachte, schone microvezeldoek. Spiegels moeten worden gereinigd met een zachte schone doek, eventueel papier en water of een klassieke neutrale glasreiniger (pH ongeveer 7).
  2. LED spiegels aan de achterkant mogen alleen worden gereinigd met een droge doek.
  3. Spiegellijsten (bijv. gelakt) moeten zonder schoonmaakmiddelen worden gereinigd.

§ 8. Slotbepalingen

  1. De informatie in de online winkel wordt uitsluitend ter informatie verstrekt en vormt geen juridisch bindend aanbod in de zin van Artikel 6:217 van het Burgerlijk Wetboek (BW).
  2. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor dit reglement te wijzigen. Het nieuwe reglement treedt in werking 14 dagen nadat het door de Dienstverlener beschikbaar is gesteld op de website van de online shop.